حماس: بدون کشور فلسطین امنیت و ثباتی در منطقه نخواهد بود

یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه جامعه بین المللی، کشورهای غربی و در راس آن آمریکا، مسئول جنایات ضد بشری صهیونیست ها در شمال نوار غزه هستند، گفت بدون تشکیل کشور فلسطین هیچ امنیت و ثباتی در منطقه نخواهد بود.

خبرگزاری تسنیم، «باسم نعیم» یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین شب گذشته طی سخنانی اعلام کرد که بدون رسیدن مردم فلسطین به حقوق کامل خود، از جمله تاسیس کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس، هیچ امنیت، ثبات و شکوفایی در منطقه وجود نخواهد داشت.

باسم نعیم در بیانیه ای تاکید کرد: مردم ما خواستار اقدام فوری برای توقف جنایات نسل کشی رژیم اشغالگر و اجرای اراده بین المللی در خصوص قطعنامه شماره 2735 شورای امنیت برای توقف تجاوزات دشمن صهیونیستی، خروج نیروهای اشغالگر، رفع محاصره غزه و تحقق حقوق مشروع فلسطینی ها هستند.

لازم به ذکر است که در 10 ژوئن گذشته شورای امنیت پیش نویس قطعنامه شماره 2735 را برای آتش بس دائمی، خروج کامل ارتش اشغالگر از غزه، تبادل اسرا، بازسازی غزه، بازگشت آوارگان و رد هرگونه تغییر وضعیت جمعیتی در این باریکه تصویب کرد. اما رژیم صهیونیستی طبق معمول با زیر پا گذاشتن همه قوانین و قطعنامه های بین المللی، همچنان به جنایات علیه غیرنظامیان ادامه می دهد.

این مسئول حماس در ادامه به جنایات هولناکی که ارتش رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه علیه غیرنظامیان بی دفاع انجام می دهد، اشاره کرده و اظهار داشت: صهیونیست ها طی دو روز گذشته حمله وحشیانه ای به بیمارستان ها انجام داده و شماری از تیم های پزشکی و دفاع مدنی را بازداشت و تعدادی دیگر را قتل عام کرده اند. همچنین تخریب بیمارستان کمال عدوان و از بین بردن تجهیزات آن، نقض آشکار قوانین بین المللی و بشردوستانه است.

وی تصریح کرد: همه این جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه، در سایه سکوت بین المللی و همدستی کشورهای غربی به ویژه آمریکا انجام می شود و ما همه آنها را مسئول این جنایت ها و پیامدهای آن می دانیم.

پیش از این جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی در سایه حمایت کامل دولت آمریکا به جنگ نسل کشی در شمال نوار غزه ادامه می دهد و اصلاً نگران عواقب آن نیست. قتل عام و بمباران جنایتکارانه ای که در شمال غزه رخ می دهد، متمرکز بر منازل مسکونی و انفجار آنها بر سر ساکنانش است که منجر به شهادت صدها نفر از مردم بی گناه که اغلبشان زن و کودک هستند، شد.

این جنبش، جامعه بین المللی و نهادهای آن را از نظر سیاسی و اخلاقی مسئول ادامه این جنایات صهیونیست ها و فروپاشی ارزش های انسانی دانست و از همه رهبران کشورهای عربی و اسلامی خواست تا مسئولیت خود را در قبال حمایت از مردم فلسطین بر عهده بگیرند و به صدور بیانیه ها در محکومیت این جنایات بسنده نکنند؛ بلکه اقدامی جدی و عملی به این منظور انجام دهند.

فاجعه در شمال غزه؛ تانک ها به جای کمک وارد بیمارستان شدند یورش نظامیان صهیونیست به بیمارستان «کمال عدوان» در شمال غزه آنروا: بوی مرگ در سراسر شمال غزه به مشام می رسد

انتهای پیام/

نظرات

captcha